ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

6/recent/ticker-posts

Ο ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΧΟΡΟΣ ΩΣ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΟΥ ΕΛΛΑΝΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ


Ο ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΧΟΡΟΣ ΩΣ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΟΥ ΕΛΛΑΝΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

ΩΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΧΟΡΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΑΚΗΡΥΧΘΕΙ Η 29Η ΑΠΡΙΛΙΟΥ 

ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΧΟΡΟΥ ΤΗΣ UNESCO (ΗΜΕΡΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ 

ΤΟΥ ΓΑΛΛΟΥ ΧΟΡΕΥΤΗ ΖΑΝ-ΖΟΡΖ ΝΟΒΈΡ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ ΤΟΥ 

ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΜΠΑΛΕΤΟΥ, 1727-1810)



Πήλινο ομοίωμα χορού από γυναίκες χορεύτριες σε κυκλική διάταξη, 

με τη συνοδεία του μουσικού ήχου της λύρας. Βρέθηκε στο 

Παλαίκαστρο (Μετανακτορική περίοδος, 1350-1300 π.Χ.)


ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ :


ΟΡΧΗΣΗ - ΟΡΧΕΟΜΑΙ - "ΟΡΧΕΙΣΘΑΙ" 

ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΧΟΡΕΥΩ, ΚΙΝΩΝΤΑΣ ΡΥΘΜΙΚΑ ΕΙΤΕ ΜΕΡΗ ΤΟΥ 

ΣΩΜΑΤΟΣ  ΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΣΩΜΑ, ΑΠΟΔΕΙΝΥΟΥΝ ΟΤΙ ΟΙ 

ΧΟΡΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΦΥΤΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ 

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ.


Ο ΡΥΘΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ Α- ΡΥΘΜΟΙ (ΑΡΙΘΜΟΙ), ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΡΥΘΜΟΙ 

ΤΩΝ ΑΛΦΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΜΑΣ, ΜΑΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΥΝ ΜΕΣΑ 

ΑΠΟ ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΙΡΙΟ. ΚΑΙ Η ΙΔΙΑ Η ΓΑΙΑ 

ΔΗΜΗΤΡΑ, ΠΑΛΛΕΤΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ 

ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΜΑΣ ΜΕΤΑΔΙΔΕΙ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΕΚΤΕΛΕΙ 

ΚΙΝΗΣΗ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΞΟΝΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΝ 

ΗΛΙΟ ΜΑΣ ΑΠΟΛΛΩΝΑ. 


ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΑΣ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΕΝΑΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΩΝ 

ΑΣΤΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΛΑΝΗΤΩΝ, ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ 

ΚΟΣΜΟΘΕΑΣΗ ΟΤΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΜΕ ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ 

ΟΛΙΚΟΥ ΚΟΣΜΙΚΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΚΑΙ ΟΤΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΟΡΟ 

ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ ΕΥΡΥΘΜΑ ΣΥΝΟΛΑ ΜΕ ΑΡΜΟΝΙΑ.



Μελανόμορφος αμφορέας, περ. 550 π.Χ., από την Αρχαία Κόρινθο, που 
απεικονίζει σκηνή χορού. Πηγή Εικόνας: ancientgreekdance.
orchesis-portal.org


ΠΕΡΑ ΟΜΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΘΟΡΜΗΤΗ ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΙ ΡΟΠΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ 

ΓΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΥΘΜΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ, 

Ο ΧΟΡΟΣ (ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ Ο ΚΥΚΛΙΚΟΣ) ΕΚΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ  

ΑΝΑΓΚΗ ΤΗΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΤΟΥ "ΕΜΕΙΣ", ΔΙΟΤΙ ΑΝ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ 

ΚΛΕΙΣΤΕΙ ΣΤΟ "ΕΓΩ" ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟΣ ΝΑ ΑΦΑΝΙΣΤΕΙ.

 (ΟΠΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΑ: ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ)


ΓΙ' ΑΥΤΟ Ο ΧΟΡΟΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ ΑΝΕΚΑΘΕΝ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ 

ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 

ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΟΠΑΙΔΩΝ, ΠΟΥ ΠΡΟΟΡΙΖΟΝΤΑΙ 

ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΤΟΥΣ.


Ο ΧΟΡΟΣ ΩΣ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΡΑΣΗ 

ΠΟΥ ΜΑΣ ΘΥΜΙΖΕΙ ΟΤΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ 

ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΟΝ !


ΤΟ ΙΩΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ ΗΡΘΕ ΣΤΗΝ ΓΑΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΜΕ ΟΛΕΣ 

ΤΟΥ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΑΛΕΝΤΑ,  ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ 

ΠΛΑΙΣΙΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΓΕΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ.


 


Ο ΧΟΡΟΣ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ 

ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΟΣ (ΤΡΑΓΟΥΔΙ) ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΩΣ ΑΔΙΑΣΠΑΣΤΗ 

ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΩΝ.

ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΧΟΡΕΥΑΝ ΣΕ ΩΡΕΣ ΓΙΟΡΤΗΣ, ΖΕΥΞΗΣ, ΣΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ, 

ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ, ΣΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ, ΣΤΟΝ ΘΕΡΙΣΜΟ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΧΟΜΟ 

ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ, ΣΕ ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΩΝ Κ.Α.

ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΔΩΛΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΒΡΕΘΕΙ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΚΑΙ 

ΑΝΑΓΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ 15ο ΚΑΙ 16ο ΑΙΩΝΑ Π.Κ.Χ. ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΕΡΟ ΟΤΙ ΟΙ 

ΜΙΝΩΙΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΙΝΩΙΤΙΣΣΕΣ ΕΙΧΑΝ ΤΟΝ ΧΟΡΟ ΣΕ ΠΕΡΙΟΠΤΗ ΘΕΣΗ. 

Η ΘΕΑ ΡΕΑ Η ΜΗΤΕΡΑ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΜΑΣ ΗΤΑΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ 

ΜΥΘΟ Η ΠΡΩΤΗ ΔΙΔΑΞΑΣΑ. ΤΟΝ ΔΙΔΑΞΕ ΣΤΟΥΣ ΚΟΥΡΗΤΕΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ 

ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΚΟΡΥΒΑΝΤΕΣ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ.

ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ (Οδ. Θ 246), ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΟΤΙ Ο ΧΟΡΟΣ ΗΤΑΝ 

ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΔΙΑΔΕΔΟΜΕΝΟΣ ΣΤΟΥΣ ΦΑΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΜΙΑ 

ΣΚΗΝΗ ΟΠΟΥ Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙΤΑΙ ΣΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΤΟΥ ΑΛΚΙΝΟΟΥ. 

ΕΚΕΙ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΧΩΡΑ ΜΙΑ ΓΙΟΡΤΗ ΠΡΟΣ ΤΜΗΝ ΤΟΥ ΞΕΝΟΥ ΠΟΥ 

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΧΟΡΟ ΑΠΟ ΚΟΡΥΦΑΙΟΥΣ ΧΟΡΕΥΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ 

ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΜΕ ΧΟΡΕΥΤΙΚΕΣ ΦΙΓΟΥΡΕΣ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ (Σ στιχ. 589-606) ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΑΙ Η ΑΣΠΙΔΑ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ 

ΠΟΥ ΤΗΝ ΦΙΛΟΤΕΧΝΗΣΕ Ο ΘΕΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΕΜΦΑΝΙΖΕ ΝΕΟΥΣ ΜΕ 

ΩΡΑΙΑ ΛΕΠΤΑ ΓΥΑΛΙΣΤΕΡΑ ΕΝΔΥΜΑΤΑ- ΧΙΤΩΝΕΣ ΜΕ ΧΡΥΣΑ ΞΙΦΗ ΣΕ 

ΑΡΓΥΡΟΥΣ ΤΕΛΑΜΩΝΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΠΡΟΙΚΕΣ ΠΑΡΘΕΝΕΣ ΠΟΥ ΧΟΡΕΥΑΝ 

ΜΕ ΩΡΑΙΑ ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΙΑΣΜΕΝΕΣ ΧΕΡΙ - ΧΕΡΙ 

“αλλήλως επί καρή χείρας έχοντες”

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΞΕΝΟΦΩΝΤΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟ "ΚΥΡΟΥ ΑΝΑΒΑΣΗ" 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΑΙ ΕΝΑΣ ΧΟΡΟΣ ΠΟΥ ΧΟΡΕΨΑΝ ΟΙ ΘΡΑΚΕΣ ΚΑΙ ΜΟΙΑΖΕΙ 

ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΡΟ "ΜΑΧΑΙΡΙΑ" ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ


“Επεί δε σπονδαί τε εγένοντο και επαιάνισαν, ανέστησαν πρώτον μεν 

Θράκες και προς αυλόν ωρχήσαντο συν τοις όπλοις και ήλλοντο υψηλά 

τε και κούφως και ταις μαχαίρας εχρώντο. τέλος δε ο έτερος τον έτερον 

παίει, ως πάσιν εδόκει πεπληγέναι τον άνδρα. ο δ’ έπεσε τεχνικώς πως”.

Ο ΧΟΡΟΣ "ΟΡΜΟΣ" ΤΑΥΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΡΤΟ, ΠΟΥ ΧΟΡΕΥΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ 

ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΑΡΑΛΛΑΓΕΣ ( Π.Χ. ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟΣ) ΚΑΙ 

ΧΟΡΕΥΟΤΑΝ ΑΠΟ ΑΓΟΡΙΑ ΚΑΙ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΠΟΥ ΠΙΑΝΟΝΤΑΝ ΕΝΑΛΛΑΞ ΣΕ 

ΑΝΟΙΧΤΟ ΚΥΚΛΟ. ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΗΓΕΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΒΡΕΘΕΙ 

ΜΑΡΜΑΡΙΝΗ ΕΠΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ 1ου ΑΙ. Μ.Κ.Χ. ΣΤΗΝ ΒΟΙΩΤΙΑ ΣΤΟ ΙΕΡΟ 

ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΣΤΟ ΟΡΟΣ ΠΤΩΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΚΟΠΑΪΔΑ, ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ:

“τας πατρίους πομπάς μεγάλας και την των συρτών πάτριον όρχησιν θεοσεβώς επετέλεσε”.

Η ΛΕΞΗ ΠΑΤΡΙΟΣ ΜΑΡΤΥΡΑ ΤΗΝ ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΗ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΣΥΡΤΟΥ.

Ο ΧΟΡΟΣ "ΓΕΡΑΝΟΣ" ΧΟΡΕΥΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΤΣΑΚΩΝΙΑ ΤΟΥ 

ΝΟΜΟΥ ΑΡΚΑΔΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ "ΤΣΑΚΩΝΙΚΟΣ" Ή "ΓΕΡΑΝΟΣ". 

Ο ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΤΙ ΤΟΝ ΧΟΡΕΨΕ Ο ΘΗΣΕΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΙ ΣΥΜΒΟΛΙΚΑ ΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟ.



Ο ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΟΣ ΠΟΛΕΜΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΚΟΥΡΗΤΩΝ 

ΠΟΥ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΝΤΟΛΗΣ ΤΗΣ ΡΕΑΣ ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΕΚΑΝΑΝ ΘΟΡΥΘΒΟ 

ΜΕ ΤΙΣ ΑΣΠΙΔΕΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΚΟΥΣΕΙ Ο ΚΡΟΝΟΣ ΤΟ ΚΛΑΜΑ 

ΤΟΥ ΔΙΑ.

ΤΟΝ ΠΥΡΡΙΧΙΟ ΧΟΡΟ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΤΑΜΕ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΗΛΙΑΔΑ, ΟΠΟΥ Ο 

ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΧΟΡΕΥΕΙ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΠΡΙΝ ΠΑΡΑΔΩΣΕΙ ΤΟΝ 

ΠΑΤΡΟΚΛΟ ΣΤΗΝ ΠΥΡΑ (ΠΥΡ-ΡΙΧΙΟΣ).

Ο ΠΥΡΡΙΧΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΜΙΜΙΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΜΕ ΣΥΝΟΔΕΙΑ ΕΙΤΕ 

ΤΗΣ ΛΙΡΑΣ, EITE ΤΟΥ ΑΥΛΟΥ ΚΑΙ TΩΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ, ΟΠΟΥ 

ΑΝΑΠΑΡΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΧΟΡΕΥΤΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΜΑΧΗ. 

ΧΟΡΕΥΟΤΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΘΕΙ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΥΝ-ΑΙΣΘΗΜΑ ΠΡΙΝ 

ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣ 

ΨΥΧΙΚΑ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙΚΑ !

ΟΙ ΠΟΝΤΙΟΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΝΑΡΧΑΙΟ ΟΜΗΡΙΚΟ ΙΔΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ, 

ΔΙΑΤΗΡΗΣΑΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΑΝΑΡΧΑΙΟΥΣ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥΣ ΧΟΡΟΥΣ. 

ΛΕΤΣΙΝΑ, ΚΟΤΣΑΡΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΟ ΤΟΝ ΠΥΡΡΙΧΙΟ, ΠΟΥ ΤΟΝ 

ΟΝΟΜΑΖΟΥΝ ΤΡΟΜΑΧΤΟΝ ΚΑΙ ΣΕΡΡΑ (ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΤΑΜΟ ΣΕΡΡΑ 

ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑΣ)


Ο ΠΥΡΡΙΧΙΟΣ ΗΤΑΝ ΕΝΟΠΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΜΑ 

ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΜΑ ΓΝΩΣΤΟΣ ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ 

ΤΟΝ ΕΥΞΕΙΝΟ ΠΟΝΤΟ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ. ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΛΕΓΟΤΑΝ 

"ΠΡΟΛΙΣ" ΣΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ "ΤΕΛΕΣΙΑΣ", ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ "ΟΡΔΙΤΗΣ 

Ή ΕΠΙΚΡΗΔΙΟΣ" ΣΤΗΝ ΘΡΑΚΗ "ΚΛΕΒΡΙΣΜΟΣ". ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ 

ΤΟΥ ΠΥΡΡΙΧΙΟΥ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ Ο ΠΕΝΤΟΖΑΛΗΣ ΚΑΙ Ο ΠΗΔΗΧΤΟΣ.

ΣΤΗΝ ΣΠΑΡΤΗ ΤΟΝ ΘΕΩΡΟΥΣΑΝ ΠΡΟΓΥΜΝΑΣΜΑ ΠΟΛΕΜΟΥ ΚΑΙ 

ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΣΠΑΡΤΙΑΤΩΝ 

ΑΠΟ ΜΙΚΡΗ ΗΛΙΚΙΑ, ΕΠΙΣΗΣ ΧΟΡΕΥΟΤΑΝ ΑΠΟ ΝΕΟΥΣ ΣΤΗΝ ΓΙΟΡΤΗ 

ΤΩΝ ΔΙΟΣΚΟΥΡΩΝ ΚΑΣΤΟΡΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΔΕΥΚΗ, ΕΝΩ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ 

ΧΟΡΕΥΟΤΑΝ ΣΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΤΩΝ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΩΝ.




Πυρίχειος Χορός Σέρα - Ελλήνων Δρώμενα




ΕΙΔΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΧΟΡΩΝ


Γένεση……….Ελληνικών παραδοσιακών χορών



Πήλινο ομοίωμα θρησκευτικού χορού από άνδρες χορευτές μέσα 
σε κυκλικό χοροστάσι με κέρατα καθοσιώσεως ανάμεσά τους. 
Βρέθηκε στον θολωτό τάφο Καμηλαρίου, Νεοανακτορική περίοδος 
(1650 π.Χ.)



ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑΔΑΝΟΥ


ΥΠ. ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ



ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ 


ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

 


«ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ»


ΠΗΓΗ